Δύο από τις μορφές των ερωτήσεων που έχει να αντιμετωπίσει ο υποψήφιος IELTS στα reading passages είναι οι ερωτήσεις τύπου “True/False/Not Given” και οι ερωτήσεις τύπου “Yes/No/Not Given”.
Μία απάντηση είναι “true” όταν «λέει» ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο με αυτό που αναφέρεται στο κείμενο.
Μία απάντηση είναι “yes” όταν συμφωνεί ΑΚΡΙΒΩΣ με την άποψη που εκφράζει ο συγγραφέας στο κείμενο.
Ο συνηθέστερος τρόπος «παραπλάνησης» του υποψήφιου σε αυτού του τύπου τις ερωτήσεις είναι η χρήση quantifiers και modifiers.
Quantifiers είναι λέξεις/φράσεις που «ποσοτικοποιούν» άλλες λέξεις/φράσεις. Για παράδειγμα, much, many, a lot of, some, few, a few κλπ.
Παράδειγμα distraction («παραπλάνησης»):
Στο κείμενο αναφέρεται: «Few students attended his lecture.”
Στην απάντηση αναφέρεται: «A few students attended his lecture.”
Η σωστή απάντηση είναι false, καθώς το “few” έχει αρνητικό νόημα (π.χ. στο συγκεκριμένο context, λίγοι / λιγότεροι του αναμενόμενου), ενώ το “a few” έχει θετικό νόημα (π.χ. στο συγκεκριμένο context, ναι μεν το attendance δεν ήταν εξαιρετικά υψηλό, ήταν όμως αξιοπρεπές / ενδεχομένως καλύτερο του αναμενόμενου).
Modifiers είναι λέξεις/φράσεις που τροποποιούν (περιορίζουν / εξειδικεύουν / γενικεύουν κλπ) το νόημα άλλων λέξεων/φράσεων ή και ολόκληρων προτάσεων.
Παράδειγμα distraction («παραπλάνησης»):
Στο κείμενο αναφέρεται: “To a certain extent, the proposed reform is justifiable.”
Στην απάντηση αναφέρεται: “There is sufficient justification for the proposed reform.”
Η σωστή απάντηση είναι “no”, καθώς “to a certain extent” (μέχρι κάποιο βαθμό / μέχρι ένα σημείο) δε σημαίνει “sufficient” (επαρκής).
Συμπερασματικά, για να απαντήσουμε τις ερωτήσεις τύπου “True/False/Not Given” και “Yes/No/Not Given” που συναντάμε στο IELTS Reading απαιτείται ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΗ σύγκριση κειμένου και απάντησης, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τα quantifiers και τα modifiers που περιλαμβάνουν.
Αυτονόητα, ο υποψήφιος IELTS θα πρέπει να επιδιώξει όχι μόνο να μάθει όσο το δυνατό περισσότερα quantifiers και modifiers αλλά και να γνωρίζει τις ακριβείς διαφορές μεταξύ τους, όπως π.χ. η διαφορά μεταξύ “few” και “a few” που αναφέρθηκε σε προηγούμενη παράγραφο.