IELTS και Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες

To Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες είναι ένα ευρέως χρησιμοποιούμενο εργαλείο για τον προσδιορισμό του επιπέδου γλωσσομάθειας ενός ατόμου.

Περιγράφει τις γλωσσικές δεξιότητες που πρέπει να έχει ένα άτομο και με βάση αυτές διακρίνει έξι επίπεδα γλωσσομάθειας, Α1, Α2, Β1, Β2, C1 και C2.

“Χονδρικά”, το Β2 είναι το επίπεδο Lower, το C1 είναι το επίπεδο Advanced και το C2 είναι το επίπεδο Proficiency.

Αντίστοιχα, όπως γνωρίζουμε, το εύρος των scores στο IELTS είναι από 1 έως 9.

Ποια είναι όμως η αντιστοιχία μεταξύ των 2 κλιμάκων; H ερώτηση αυτή έχει προφανώς ιδιαίτερη σημασία για έναν υποψήφιο IELTS, προκειμένου να μπορεί να κάνει μία ρεαλιστική εκτίμηση για το score IELTS που μπορεί να επιτύχει, με βάση το επίπεδο των Γενικών Αγγλικών του.

Κατ’ αρχή, να ξεκαθαρίσουμε ότι το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες ΔΕΝ είναι ένα εργαλείο που σχεδιάστηκε για να παρέχει ακριβείς αντιστοιχίες με τη μία ή την άλλη εξέταση, επομένως η αντιστοιχία μεταξύ των 2 κλιμάκων είναι κατά προσέγγιση.

Κατά προσέγγιση λοιπόν:

1) Ένας υποψήφιος IELTS με επίπεδο Γενικών Αγγλικών Β2/Lower (προφανώς δε μας ενδιαφέρει αν έχει ή όχι αυτό καθεαυτό το Lower, απλώς αν το έχει είμαστε πιο σίγουροι για το επίπεδο του), λογικά “πάει” για ένα score IELTS μεταξύ 5,5 και 6,5.

2) Αντίστοιχα, ένας υποψήφιος IELTS με επίπεδο Γενικών Αγγλικών C1/Advanced, λογικά “πάει” για ένα score IELTS μεταξύ 7 και 8.

3) Για score άνω του 8, σίγουρα απαιτείται επίπεδο Γενικών Αγγλικών C2/Proficiency. Ούτως ή άλλως η επίτευξη score άνω του 8 – ειδικά με την πρώτη – είναι εξαιρετικά δύσκολη, ανεξαρτήτως επιπέδου Γενικών Αγγλικών. Η εμπειρία μας δείχνει ότι το 8 αποτελεί “οροφή” για τις επιδόσεις της μεγάλης πλειοψηφίας των υποψήφιων IELTS.

Επαναλαμβάνουμε ότι πρόκειται για μη-ακριβείς αντιστοιχίες, ενώ σαφώς στην τελική επίδοση του υποψήφιου στις εξετάσεις IELTS θα παίξουν ρόλο και άλλοι παράγοντες.

Για παράδειγμα, άλλη επίδοση αναμένεται να έχει στις εξετάσεις IELTS ένας υποψήφιος που πήρε το Lower πριν από 3 μήνες με 90% βαθμολογία και χρησιμοποιεί συνέχεια Αγγλικά στην εργασία του και άλλη ένας υποψήφιος IELTS που πήρε το Lower πριν από 10 χρόνια με 70% βαθμολογία και από τότε δεν έχει εξασκήσει τα Αγγλικά του.

Scroll to Top