Τα «αυστηρά ολιγομελή τμήματα» και η έλλειψη που γίνεται «φιλοτιμία»

Πολλά φροντιστήρια ξένων γλωσσών, μη έχοντας να παραθέσουν οποιοδήποτε ουσιαστικό λόγο για τον οποίο θα πρέπει να τα επιλέξει κανείς, έχουν κάνει «σημαία» τα «αυστηρά ολιγομελή» τμήματα, διαφημίζοντας τμήματα «μέχρι τόσων ατόμων».

Κάποιοι μάλιστα προχωρούν ένα βήμα παραπέρα, υποσχόμενοι ότι αν το τμήμα ξεπεράσει το συγκεκριμένο αυτό «όριο» σπουδαστών, σχηματίζουν δεύτερο τμήμα.

Εδώ δημιουργείται το εύλογο ερώτημα: που βρίσκουν καθηγητή για το δεύτερο τμήμα; Υπάρχουν (σοβαροί και αξιόλογοι) καθηγητές ξένων γλωσσών που παραμένουν stand-by και δεν «κλείνουν» τις ώρες τους, περιμένοντας μήπως το τάδε φροντιστήριο σχηματίσει δεύτερο τμήμα;

Από τι όμως κρίνεται η αποτελεσματικότητα και η λειτουργικότητα ενός τμήματος; Ας το δούμε λίγο πιο αναλυτικά.

  • Το Νο1 και αναμφισβήτητο κριτήριο είναι η επιτυχία των σπουδαστών στις εξετάσεις γλωσσομάθειας στις οποίες θα λάβουν μέρος. Από τι στιγμή που οι σπουδαστές ενός φροντιστηρίου ξένων γλωσσών σημειώνουν μαζική επιτυχία στις εξετάσεις, όπως συμβαίνει με τους σπουδαστές των Κέντρων Ξένων Γλωσσών Ευρωδιάσταση, η «συνταγή» είναι επιτυχημένη και αυτό δεν επιδέχεται καμία αμφισβήτηση.
  • Για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός (επιτυχία στις εξετάσεις) χρειάζεται να πληρούνται πέντε βασικές προϋποθέσεις. 

Α) Να υπάρχει συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών, το οποίο να καλύπτει πλήρως και διεξοδικά τη διδακτέα ύλη, και το πρόγραμμα να τηρείται. Φανταστείτε τώρα ένα 4μελες τμήμα, όπου κάθε φορά λείπουν 1-2 άτομα, δηλαδή το 25-50% του συνολικού αριθμού των σπουδαστών. Τι πρέπει να κάνει ο καθηγητής; Να προχωρήσει στην ύλη; Να κάνει τα ίδια και την επόμενη φορά; Είναι προφανές ότι τέτοιου είδους τμήματα δεν είναι λειτουργικά, για τον ίδιο λόγο που δεν είναι λειτουργικά και τα περισσότερα ιδιαίτερα, αφού μία ακυρώνει ο σπουδαστής, μία ο καθηγητής, και μ’ αυτά και μ’ αυτά φτάνουν στο «παρά πέντε» πριν τις εξετάσεις και διαπιστώνουν ότι δεν έχουν βγάλει την ύλη.

Β) Ο αριθμός των διδακτικών ωρών να είναι επαρκής. Πολλά από το φροντιστήρια που διαφημίζουν «αυστηρά ολιγομελή» τμήματα, αποσιωπούν το γεγονός ότι συχνά το «αυστηρά ολιγομελές τμήμα» συνδυάζεται με έναν όλως ανεπαρκή αριθμό διδακτικών ωρών.

«Μα δε βγαίνει πιο γρήγορα η ύλη αν είναι λιγότερα τα άτομα ή το μάθημα είναι ιδιαίτερο;» θα αναρωτηθεί κάποιος. Η απάντηση είναι ένα μεγάλο όχι. Προφανώς δε μιλάμε για διαφορές του τύπου τμήματα 8-9 σπουδαστών και τμήματα 50 σπουδαστών, στα οποία προφανώς δε γίνεται μάθημα.

Υπάρχει κανείς που πιστεύει ότι – για παράδειγμα – σε ένα τμήμα 8 ατόμων με 3 ώρες την εβδομάδα η ύλη «βγαίνει καλύτερα» από ότι σε ένα τμήμα 12 ατόμων με 5 ώρες την εβδομάδα;

Για παράδειγμα, όταν κάνει το τμήμα Listening παίζει ρόλο πόσα ζευγάρια αυτιά ακούνε; Ή, όταν γίνεται παράδοση γραμματικής, σε ποιο τμήμα θα προτιμούσατε να βρίσκεστε; Σε ένα τμήμα 8 ατόμων, με ένα πρωτόπειρο καθηγητή που μπερδεύει τα λόγια του ή σε ένα τμήμα 12 ατόμων με έναν καθηγητή «μάστορα», έμπειρο και υψηλού επιπέδου, που μπορεί να εξηγήσει απλά, κατανοητά και με δέκα διαφορετικούς τρόπους μέχρι να καταλάβει και ο τελευταίος σπουδαστής;

Όσο για το speaking, όποιος σπουδαστής έχει κάνει μάθημα έστω και μία ώρα στην Ευρωδιάσταση, έχει καταλάβει ότι το «πόσο θα μιλήσεις» εξαρτάται από το ΠΩΣ γίνεται το speaking και ΟΧΙ από το ΠΟΣΟΙ σπουδαστές βρίσκονται στη αίθουσα.

Γ) Οι καθηγητές να είναι οι καλύτεροι και οι πιο έμπειροι. Αναφερθήκαμε και παραπάνω. Αν δεν έχεις τους καλύτερους καθηγητές, όσο καλά και να είναι τα υπόλοιπα, δε θα έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα. Για να έχεις τους καλύτερους καθηγητές, θα πρέπει να τους προσφέρεις και το αντίστοιχο ακαδημαϊκό και επαγγελματικό περιβάλλον, και αυτό δεν είναι σε θέση να το κάνουν όλα τα φροντιστήρια, ειδικά αν διακατέχονται από τη λογική των «περικοπών κόστους».

Δ) Η σύνθεση του τμήματος. Αν το τμήμα είναι «μικτό», δηλαδή απαρτίζεται τόσο από ενήλικες όσο και από παιδιά / εφήβους, οποιαδήποτε περαιτέρω συζήτηση δεν έχει νόημα. Άλλη προσέγγιση έχει (και χρειάζεται) η μία ηλικιακή ομάδα και άλλη ή δεύτερη. Ο συγκερασμός και ο συγχρωτισμός είναι απλά αδύνατος.

Ε) Το εκπαιδευτικό υλικό. Ακόμα και ο καλύτερος καθηγητής, ακόμα και με επαρκή αριθμό διδακτικών ωρών στο πρόγραμμα, έχει τα «χέρια του δεμένα», αν το εκπαιδευτικό υλικό δεν είναι κατάλληλο για το πρόγραμμα.

Επιλέγοντας τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών Ευρωδιάσταση για να μάθετε ξένες γλώσσες και να προετοιμαστείτε για τις εξετάσεις πιστοποίησης της ξένης γλώσσας που μαθαίνετε, μπορείτε να είστε σίγουροι για τα παρακάτω:

1. Τα τμήματα στην Ευρωδιάσταση είναι 100% ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ και ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ, όχι γιατί το λέμε εμείς, αλλά γιατί το λένε οι επιτυχίες μας στις εξετάσεις.

2. Θα προετοιμαστείτε για το πτυχίο που σας ενδιαφέρει βάσει συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος. Αν αυτό δεν τηρηθεί από δική μας υπαιτιότητα (δηλαδή δεν βγάλουμε την ύλη εντός του συμφωνημένου χρόνου), δεν έχετε να καταβάλετε ούτε ένα ευρώ επιπλέον δίδακτρα. Συγκρίνετε τη δική μας προσέγγιση με αυτή κάποιων φροντιστηρίων που απαντούν «ξεκινάμε και βλέπουμε» στην ερώτησή σας «πότε θα είμαι έτοιμος για τις εξετάσεις». «Ξεκινάμε και βλέπουμε» συνήθως σημαίνει ότι ο σπουδαστής θα πρέπει να παρακολουθήσει μαθήματα για μεγαλύτερο διάστημα από αυτό που αρχικά συμφωνήθηκε και (Surprise, surprise!) να πληρώσει επιπλέον δίδακτρα.

3. Η Ευρωδιάσταση σας παρέχει Γραπτή Εγγύηση Σπουδών. Με δύο λόγια, Εγγύηση Σπουδών σημαίνει ότι αν υπήρξατε συνεπής στη φοίτησή σας (παρουσίες / εργασίες) και δεν περάσατε με την πρώτη τις εξετάσεις, θα σας ξαναπροετοιμάσουμε για την επόμενη εξεταστική ουσιαστικά δωρεάν (με καταβολή μόνο 95€ για επανεγγραφή).

4. Στην Ευρωδιάσταση θα βρείτε τμήματα ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ενηλίκων, γιατί πολύ απλά δεν έχουμε καθόλου παιδικά τμήματα. Αντίθετα, πολλά φροντιστήρια ξένων γλωσσών που διαφημίζονται ως «ειδικοί στις ξένες γλώσσες για ενήλικες», έχουν και παιδικά / εφηβικά τμήματα, άρα η πιθανότητα να βρεθείτε σε ένα «μικτό» τμήμα είναι υπαρκτή.

5. Στην Ευρωδιάσταση θα βρείτε έμπειρους καθηγητές υψηλού επιπέδου και προγράμματα σπουδών που είναι σχεδιασμένα αποκλειστικά για ενήλικες. 

Για όλους τους παραπάνω λόγους, πιστεύουμε ότι η Ευρωδιάσταση είναι η καλύτερη επιλογή για κάθε ενήλικο που θέλει να μάθει ξένες γλώσσες. Οι 45.500 και πλέον επιτυχημένοι σπουδαστές μας αποτελούν την καλύτερη απόδειξη!

Scroll to Top